Interpunkcję oswajamy – od czytania zaczynamy!
O tym, że ze znajomością zasad interpunkcji i ortografii nie jest najlepiej, wiadomo nie od dziś. Zdalne nauczanie i dużo częstsze niż kiedyś korzystanie z różnego rodzaju komunikatorów internetowych pogłębiły problemy w poprawnym pisaniu. Aby poprawić znajomość zasad interpunkcji i ortografii oraz należycie je stosować, w naszej szkole opracowano innowację „Oswajamy interpunkcję i ortografię”. Pierwszy etap działań to uświadomienie uczniom obecności znaków interpunkcyjnych w tekście i roli, jaką one pełnią. Żeby jednak dzieci sięgnęły do tekstów ( i w ogóle: książek), dobrze je do tego zachęcić!
W ramach innowacji, w klasie czwartej zorganizowana została lekcja pod hasłem: „Kropka, pauza czy przecinek – weź oddech, zrób odpoczynek!”
Uczniowie mieli okazję wysłuchać pięknego, wyrazistego czytania w wykonaniu gości, to jest: p. dyrektor Urszuli Wilczyńskiej, p. Celiny Uzdrzychowskiej z Biblioteki Publicznej oraz p. Moniki Korzeniowskiej – mamy jednej z czwartoklasistek. Atrakcją – niespodzianką była wizyta baśniowej królewny, która czytała opowieść o sobie!
Dzieci także przyniosły swoje ulubione książki, o których opowiadały i czytały ich fragmenty. Spotkanie to było wstępem do kolejnej lekcji – o znakach interpunkcyjnych i ich roli.
W ramach innowacji jeszcze kolejne dwa etapy, które zakończą się konkursem i wyłonieniem Mistrza Szkolnej Interpunkcji i Ortografii.
Maria Balcer